Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradeda galioti automobilių taršos mokestis – jį reikės mokėti už kiekvieną aplinką teršiantį Lietuvoje įregistruojamą arba perregistruojamą automobilį. Plačiau apie automobilių registracijos mokestį pagal jų išmetamą CO2 kiekį kalbėjomės radijo stoties „FM99″ laidoje „Ne tu vienas kelyje” su „Regitros” generalinio direktoriaus pavaduotoju Sauliumi Šuminu.
Mokestis svyruoja nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Jei emisija sieks 131-140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams bus 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis sieks atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos). Už mažiausiai taršius automobilius reikės mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.
Mokesčio nereikės mokėti tik senovinių automobilių valdytojams ir keičiantis transporto priemonės savininko pavardei ar pavadinimui.
Dėl šio mokesčio Seime buvo apsispręsta dar 2019-ųjų gruodį, priėmus į Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą. Iš pradžių buvo planuota, kad jis įsigalios 2020-ųjų sausį, vėliau jo data nukelta iki liepos 1-osios, siekiant suteikti daugiau laiko pasiruošimui administruoti mokestį.
Pašnekovą kalbino Vytautas Garbenčius.