Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Antrus metus Jotvingių gimnazijos mokytojai, vadovaujami biologijos mokytojos Linos Rutkauskaitės, organizuoja ekspediciją į Metelių regioninį parką. Jos metu stovyklaudami mokiniai mokosi ne tik biologijos, bet ir ekonomikos, IT, lietuvių kalbos. Šiemet projektas išsiplėtė, kadangi virto integruotu keturių minėtų dalykų moduliu, kurį gali rinktis 1-4 klasių mokiniai.
Visos integruotos programos tikslas – organizuoti ir realizuoti mokymąsi gamtoje, kur užfiksuotas mokymosi procesas pavirstų virtualiomis pamokomis internetinėje svetainėje. Mokymasis pagrįstas patirtinio mokymo metodika, kuomet mokomasi iš patirties ir per patirtį, vyks kitokios formalios pamokos, išplečiančios ugdymo programos turinį, mokiniai gebės pritaikyti žinias, įrankius, kurių prireiks konkrečiai problemai spręsti. Tokia veikla parodo, kad ne tik neformalus ugdymas, įvairios socialinės akcijos gali būti patrauklios. Labai svarbu, kad mokiniai spręsdami problemas, atlikdami užduotis, realiai pasimatuos, kiek svarbus yra asmeninės ir bendrosios, dalykinės ir gamtamokslinės kompetencijos, socialiniai įgūdžiai, komunikavimas ir bendradarbiavimas.
Šiemet mokytis gamtoje iš Jotvingių gimnazijos važiuos apie 40 mokinių ir labai smagu, kad prisijungs mokinių grupės iš Kauno Žiburio pagrindinės mokyklos ir Kėdainių šviesiosios gimnazijos. Mokytojai patys iš mokyklos resursų kūrė šią naują integruotą programą, labiausiai ir tinkančią būtent vietos bendruomenei. Ugdančią įvairiausias kompetencijas, skatinančią ne tik pažinti gamtą, bet ir tausoti , didžiuotis ta vieta, kur gyvename. Tai ypač aktualu šiandien, kai nuolat kalbama apie švietimo sistemos tobulinimą, naujų mokymo(si) aplinkų ir formų kūrimą. Mokiniams ši veikla labai patraukli. Apie autentiškas mokinių patirtis praėjusiais metais galite sužinoti iš jų rašyto dienoraščio.