Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Kokį triukšmo lygį galime pakęsti? Kai kalbama apie lengvųjų automobilių keliamą triukšmą, yra nustatytos normos. Net pusės Europos Sąjungos miestų gyventojai kenčia nuo triukšmo keliuose, kuris viršija 55 decibelų normą. Tačiau Europos Parlamentas užsimojo mažinti triukšmo lygį.
Siūlo griežtinti triukšmo normas
Parlamentas priėmė projektą, kuris turėtų sumažinti variklinių transporto priemonių keliamą triukšmą. Š½inoma, naivu būtų tikėtis, kad situacija pasikeis tuoj pat. Tačiau parlamento sprendimai ir yra tam, kad būtų siekiamybė sumažinti triukšmo normas netolimoje ateityje.
O gal tai dabar nėra svarbiausia problema, apie kurią reikia kalbėti? Kalbinti gyventojai, ypač vyresnio amžiaus, neslėpė, jog juos vargina triukšmas naktį. Tiesa, ne visus. Gyventojai supranta, kad griežtesnės normos gali pabranginti ne tik automobilius, bet ir sugriežinti jų techninę apžiūrą. Jaunesnius žmones burzgesys erzina kai kuriose vietose. Statistika teigia, kad automobilių skaičius Lietuvoje sparčiai auga, tačiau, deja, naujų transporto priemonių parkas plečiasi vis dar vėžlio greičiu. Lietuviams dar trūksta pajamų įsigyti visiškai naują automobilį, atitinkantį griežtas triukšmo normas.
Gamintojams teks atsižvelgti
Naujo dokumento, kuris nustatytų naujas normas, svarstyme dalyvavo ir Europos parlamento narė Radvilė Morkūnaitė (nuotr. www.flickr.com), kuri pritarė naujo siūlymo keliamiems tikslams. Tačiau lietuvė atkreipė europarlamentarų dėmesį į būtinybę visos Europos Sąjungos šalyse suvienodinti leistino triukšmo normas. Europarlamentarai priminė ir būtinybę apsaugoti akluosius bei silpnaregius nuo tyliai riedančių automobilių. Pavyzdžiui, elektromobilį gatvėje išgirsti ypač sunku. Taigi, ar jau laikas kalbėti apie vienų automobilių „tildymą”, o kitų – garsinimą”?
„Yra pripažinta, kad triukšmas sukelia pavojų žmogaus sveikatai, nepaisant to, kas yra triukšmo šaltinis. O dokumentu, kurį svarstė Europos Parlamentas, bus reguliuojamas automobilių keliamas triukšmas. Po šešerių metų automobilių gamintojai turės atsižvelgti į naujas normas”, – sakė europarlamentarė. Tačiau ji kėlė klausimą ir dėl senų automobilių keliamo triukšmo.
Beje, svarstymų EP metu dingo nuostata dėl decibelų mažinimo sunkvežimiams – EK pasiūlymas lietė ir juos, tačiau europarlamentarai šį ribojimą išėmė.
Tyli mašina – irgi pavojus
Senų mašinų savininkams ateityje irgi teks susimąstyti. Lietuvoje senesnių nei 10 metų automobilių parkas yra vienas didžiausių visame regione. Todėl techninės apžiūros taisyklės dėl triukšmo yra kiek nuolaidžios tokiems automobiliams.
Tiesa, dabar sunku pasakyti, kiek bus sumažintos normos, koks keliamas triukšmas bus neleistinas. Tačiau europarlamentarai, pasak R.Morkūnaitės, nusprendė, kad triukšmas bus mažinamas.
Beje, ji atkreipė dėmesį, kad didesnis triukšmas kyla ne dėl automobilių, bet ir dėl netinkamos kelio dangos.
Tuo tarpu tylieji elektromobiliai, kuriuos norėtų įsileisti kiekvienas Europos miestas, pavojų gali kelti akliesiems. „Todėl siūloma įvesti papildomas priemones, tam tikrus garsinius signalus, kurie padėtų neįgaliesiems išvengti pavojų”, – sakė europarlamentarė.
„Europos klubas” – klausykite trečiadienį 10:30 val. ir ketvirtadienį 18:50 val. Laida kartojama šeštadienį 10:10 val. ir sekmadienį 13:10 val.
Prie laidos finansavimo prisideda .
http://www.facebook.com/EuroposKlubas
kalbėk: [email protected]