Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Per 2014 metus Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gavo 14500 skundus, „šiais metais jų bus daugiau ir sieks 15000“, – sako Alytuje apsilankęs Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius dr. Feliksas Petraukas. „Tai nėra blogo darbo, o visuomenės aktyvumo rezultatas. Alytaus regionas bendrame Lietuvos kontekste yra antroje sąrašo pusėje. Problematiškesnės didžiosios savivaldybės“. Susitikime su Alytaus miesto savivaldybės meru Vytautu Grigaravičiumi buvo aptartos bendradarbiavimo gairės.
Feliksas Petraukas: „Savivalda dalyvauja vartotojų teisių apsaugos sistemoje. Savivaldybė atsakinga už savo teritorijoje esančių gyventojų visas problemas. Gyventojas yra vartotojas. Kalbėjom apie šilumą, sąskaitų išrašymą, komunalinių atliekų išvežimą ir įkainius“. Anot pašnekovo, VVTAT Alytaus skyriaus darbuotojai turės šiuos klausimus spręsti.
Nuo naujųjų metų Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos naikinama ir prijungiama prie Valstybinės Vartotojų teisių apsaugos tarnybos. Regionuose skyriai liks dirbti, čia veiks mini vieno langelio principas. Taip bus palengvintas problemos sprendimas tiek vartotojui, tiek verslui.
Žadama, jog „regionai bus stiprinami, iš centro bus generuojamos mintys, politiniai sprendimai. Kiekvienas regionas turės savo skyrių, ne poskyrius. Ir tas skyrius bus savo regiono šeimininkas“,- sako F. Petraukas.
„Keičiasi verslo požiūris į vartotoją ir vartotojo požiūris į prekes, savo teisių žinojimą, keičiasi požiūris ir į savo, kaip vartotojo, pareigų žinojimą. Sociologiniai tarnybos atliekami tyrimai rodo, kad verslas tobulėja ir tobulėja kartu vartotojas. Tarnybos priimti sprendimai ne visuomet būna palankūs vartotojui“, – kalbėjo pašnekovas. Tad, taisyklė , kad vartotojas visada teisus, jau nėra absoliutinama.