Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
„Daug nuostatų yra susiję su taip vadinamų autorizuotų ekonominių operatorių – patikimų vežėjų instrumentu, kurio nuostatos įsigalios iškart, kai Komisija parengs juos įgyvendinančius teisės aktu„, – kalbėjo A.Š emeta. „Kodeksas sukuria pasitikėjimo atmosferą tais operatoriais, kurie yra patikimi, jiems mažiau reiks atlikti muitinės procedūrų, kai kurias procedūras jie galės atlikti patys” – apie priemones kalbėjo už muitus atsakingas komisaras.
Numatoma visa eilė priemonių, kurios skirtos teisėtai prekybai skatinti. Patikimų vežėjų institutas ES sparčiai plečiasi, prieš keletą metų buvo apie keturi tūkstančiai tokių operatorių, dabar jau apie 12 tūkstančių patikimų vežėjų visoje ES, o jie apima beveik 60% ES užsienio prekybos. Palengvinimai jiems galios ir JAV, Japonijoje, deramasi ir su Kinija.
„Dabar pirmą kartą turėsime Sajungos muitinės kodeksą”, – po balsavimo sakė A. Š emeta. Anot eurokomisaro, muitinė turi tarnauti prekybos skatinimui: „Pagrindinis siekis ir yra, kad muitinė atlikdama savo rinkos apsaugos funkciją kartu tarnautų kaip prekybos skatinimo priemonė”.
Dabar muitinės deklaracijos daugelyje šalių jau pildomos elektroniniu būdu, bet daugelis kitų operacijų dar turi popierinę formą ir bendradarbiavimas tarp muitinių vyksta ne elektroninėje erdvėje. „Plačiai šnekant, tai būtų kaip elektroninės muitinės sukūrimas”, – sakė A.Š emeta.
Iš karto nuo lapkričio pirmosios galios tik tos procedūros, kurios jau ankstesniais teisės aktais buvo įteisintos. Naujovės bus įgyvendintos nuo 2016 metų. 2008 metais buvo priimtas modernizuotas Muitinės kodeksas, kuris taip ir neįsigaliojo, dabar buvo pateiktas atnaujintas variantas. 2012 metais muitinės gavo 261 milijoną deklaracijų. Tai reiškia 15 deklaracijų kas sekundę. Prekių, praėjusių muitinės procedūras, vertė pernai siekė 3,5 trilijono eurų.