Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Alytaus miesto savivaldybė parengė projektą, kuriame numatyta šešis Alytaus miesto lopšelius-darželius prijungti prie progimnazijų ar pradinių mokyklų.
Jeigu šiam projektui Alytaus miesto savivaldybės taryba pritars, prie Alytaus Senamiesčio pradinės mokyklos bus prijungtas lopšelis-darželis „Pušynėlis“, prie Piliakalnio progimnazijos – lopšelis-darželis „Girinukas“, prie Dainavos progimnazijos – lopšeliai-darželiai „Saulutė“ ir „Pasaka“ , o prie „Volungės“ progimnazijos – lopšelis-darželis „Volungėlė“, prie Panemunės progimnazijos – lopšelis-darželis „Putinėlis“.





Radijo stoties FM99 eteryje vyko diskusija šia tema. Laidoje:
- Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ direktorė Aušra Plytninkaitė
- Alytaus „Šaltinių“ progimnazijos direktorė Evelina Žukauskienė
- Alytaus miesto savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Loreta Šernienė
- Alytaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ direktorė Aldona Česnulienė
- Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“ direktorė Vitalija Vitkauskienė
- Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys Povilas Labukas
- Alytaus miesto savivaldybės tarybos narys Jurgis Valiūnas
Gimstamumas Alytuje nuo 2020 m. sumažėjo 20 proc.
Kaip sako Alytaus miesto savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėja Loreta Šernienė, vienas pagrindinių mokyklų tinklo pertvarką įtakojančių veiksnių – gyventojų skaičiaus mažėjimas.
„Ši tema aktuali yra jau 10 metų. Visi kalba apie tai, kad būtina mokyklų tinklo pertvarka, dėl mažėjančio vaikų skaičiaus mieste. Mums svarbu, kad mokiniai gautų aukščiausios kokybės ugdymą ir kaštai, kurie skiriami švietimo įstaigų išlaikymui būtų adekvatūs ir realiai protingi. Vienas iš pagrindinių tikslų, kad būtų tolygesnis mokinių pasiskirstymas miesto mokyklose bei efektyvus lėšų panaudojimas švietime,” – taip švietimo pertvarkos tikslus aiškina L. Šernienė.



Kaip pamatuosime pagerėjusią ugdymo kokybę?
Tuo tarpu Alytaus lopšelio-darželio „Volungėlė“ direktorė Aušra Plytninkaitė nesutinka, kad šie tikslai pagerins ugdymo kokybę, nes norint geresnės kokybės reikia ne lėšas mažinti, o jas didinti.
„Švietimo kokybę gerina investavimas į švietimą per mokymus, vadybą, mokymosi aplinkos gerinimą. Taip pat šiuos tikslus padeda pasiekti mokyklos savarankiškumo didinimas,“ – yra įsitikinus A. Plytninkaitė.
Alytaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ direktorė Aldona Česnulienė šiam planui taip pat nepritaria.
„Susidaro toks įspūdis, kad nereikalingas ikimokyklinis ugdymas Alytuje, nes stiprinamos, tik mokyklos. Kaip mes pamatuosime pagerėjusią ugdymo kokybę? Jeigu sujungtume dvi vienodas programas vykdančias įstaigas, būtų galima tada svarstyti apie tai, nes vienodos programos dirbtų viena kryptimi,“ – savo nuomone dalijasi A. Česnulienė.
Alytaus lopšelio-darželio „Du gaideliai“ direktorė Vitalija Vitkauskienė šią reformą palaiko, nes, anot jos, tai nuosaikesnė reforma, kuri paliečia administravimo kaštus.
Alytaus miesto savivaldybės pateikta informacija
Anot Alytaus miesto savivaldybės, prie progimnazijų prijungus lopšelius-darželius iš dalies būtų išspręsta mokytojų trūkumo problema, kuri bus juntama prasidėjus naujiesiems mokslo metams – nuo 2025 m. rugsėjo 1 d.
Alytuje prognozuojamas mokytojų – tarp jų ir pradinių klasių – trūkumas. Teigiama, kad tai spręs ir mokytojų pavadavimo klausimą.
Anot savivaldybės, įvykus švietimo tinklo pokyčiams, dalyko mokytojams atsirastų galimybė dirbti pilnu krūviu vienoje švietimo įstaigoje, to paties galėtų tikėtis ir ikimokyklinio ugdymo įstaigose vaikus mokantys pradinio ugdymo mokytojo kvalifikaciją turintys mokytojai.
Alytuje trūksta socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų ir kitų su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais galinčių dirbti specialistų trūkumas, savivaldybė teigia, kad sujungus įvardytas švietimo įstaigas, būtų iš dalies sprendžiama tokių švietimo įstaigų darbuotojų stygiaus problema.
Ikimokyklinio ugdymo mokiniams, neva, atsirastų galimybė lankyti nemokamus neformaliojo ugdymo būrelius, o sujungtose švietimo įstaigose vyktų daugiau bendrų renginių, kurie stiprintų bendruomenės ryšį ir bendradarbiavimą.
Įgyvendinus šiuos pokyčius švietimo sistemoje savivaldybė taupys valstybės biudžeto ir savivaldybės biudžeto lėšas.

Praeitoje kadencijoje vyko daug diskusijų, kad darželiuose trūksta vietų. Miesto politikai pirštais rodė į Alytaus rajono vaikus, buvo reikalaujama už juos mokėti miestui. Kas atsitiko, kad šiandien darželiai pustuščiai ( tai buvo minima šioje diskusijoje) ? Kur dingo tie vaikai ? Ar čia vėl kokia eilinė Cesiulio nekompetentingas valdymo kliurka ?