Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
XIX a. pabaigoje, stiprindama sieną su kaizerine Vokietija, Rusijos imperija nutiesė geležinkelio atkarpą, sujungusią Alytų (tuometinė Olita) su Varėna (tuometinė Orany). Vėliau ši geležinkelio atšaka išardyta, tačiau išliko pylimas ir juo besidriekiantis mažai naudojamas vieškelis, patogus keliauti dviračiais, viliojantis turistus vaizdingu kraštovaizdžiu ir istorijos pėdsakais. Kelionėje – Alytaus geležinkelio tilto per Nemuną liekanos, įspūdinga 60 m ilgio Moterties upelio pralaida – tunelis, 20 m Skernės upelio pralaidas – tunelį, Artilerijos stotis ir dar apie 20 nykstančių istorijos objektų.
Asociacija „Olita-Orany“ beveik dešimtmetį ieško būdų kaip vietoj kažkada buvusio geležinkelio dabar nutiesti dviračių taką. Vienas svarbiausių tako atkarpų – buvęs geležinkelio ir dabar atstatomas kaip pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas per Nemuną. Kaip vyksta darbai visus metus pro objektyvą stebėjo „Olita-Orany“ atstovai, kurie padarę kelis tūkstančius kadrų išrinko vos pora dešimčių geriausių ir pristatė fotonuotrupų parodoje „Tiltas“ (galerijoje „22 laipteliai“). Plačiau apie projektą, dviračių žygius ir parodą pasakoja šios laidos svečiai Deividas Pinkevičius ir Leonas Žukauskas.
I laidos dalis
II laidos dalis
III laidos dalis