Klausyti gyvai

24:00 - 08:00

Nakties garso takelis

Baigiamieji festivalio „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“akordai

Vasaros pradžioje startavęs tarptautinis menų festivalis „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu“, pažėręs ne vieną klasikinės muzikos perliuką, peržengė pusiaukelę. Rugpjūtį ir rugsėjį  muzikos gurmanų dar laukia penki spalvingi ir romantiški koncertai – žymūs atlikėjai ves klausytojus muzikos istorijos keliais ir dovanos neįkainojamas kultūrines patirtis. FM99 apie festivalio renginius kalbėjome su Guoda Gedvilaite ir Ramune Tarande.

Guoda Gedvilaitė. Nuotraukos autorė Rolana Kunske

Du mėnesius festivalis druskininkiečius ir kurorto svečius kvietė į nepamirštamus susitikimus su garsiausiais Lietuvos ir užsienio atlikėjais, visame muzikos pasaulyje žinomais kolektyvais: Čiurlionio kvartetu ir soliste A. Krikščiūnaite, vargonų muzikos asais, ugningojo fortepijono virtuozo A. Paley suburto kolektyvo „Paleasis“ virtuoziškumu, turtinga a cappella grupės iš Ukrainos „ManSound” tembrų palete, atlikėjų iš Lenkijos meistriškomis interpretacijomis ir kt. Festivalio programa buvo sudaryta bendradarbiaujant su Lietuvos nacionaline filharmonija ir Pažaislio muzikos festivaliu, tad paženklinta aukštos prabos ženklu. 

„Tai nėra tik koncertas, tai yra teatralizuotas koncertas, nes mes visi kartu įkūnysime 19 a. muzikus”, – sako pianistė Guoda Gedvilaitė.

Kelionės muzikos istorijos keliais ir paslaptinga vakaro impresija  

Rugpjūčio 18 d. dar laukia paslaptingas „Vasarvidžio nakties sapnas“, į kurį panirti kvies aktorė Rasa Samuolytė ir pianistai Sonata ir Rokas Zubovai. Puikusis Shakespeare poetinis žodis  persipins su romatiškąja Mendelssohno muzika, fėjų kerai, pasakinių personažų išdaigos bei karališkųjų rūmų pompastika ir blizgesiu žėrintis garsusis vestuvių maršas susijungs į vieną įstabų pasakojimą. Vakaro impresija vyks Švendubrėje, kur dažnai lankydavosi pats Čiurlionis, rymodavo prie ąžuolo ir tapė savo garsųjį triptiką ,,Raigardas”. 

Rugpjūčio 19-ąją DiAmanti TRIO kvies keliauti lietuviškos muzikos istorijos keliais. Atlikėjos suvėrė  patį gražiausią dainų ir instrumentinės muzikos vėrinį: sudėtingiausias arijas iš operų ir miuziklų operos solistės Dovilė Kazonaitė  ir Ilona Pliavgo meistriškai atliks pritariant kanklėms. 

Antrąjį rugsėjo savaitgalį į muzikinę „Legendą“, apjungiančią lietuviškos muzikos pradžios atšvaitus ir penkių iškilių šiuolaikinių Lietuvos kompozitorių balsus, pakvies violončelininkas Gleb Pyšniak ir pianistas Rokas Zubovas. 

Baigiamasis festivalio akordas nuskambės rugsėjo 22-ąją, minint didžiojo Lietuvos menininko M. K. Čiurlionio 148-ąsias gimimo metines. Valstybinis choras „Vilnius“ – profesionalų kolektyvas, pasižymintis atlikimo kultūra, įvairiapusiškumu, žengiantis koja kojon su šiandieninėmis meno aktualijomis, bet nepamirštantis ir praeities epochų klasikos fondo, Druskininkų bažnyčioje paskelbs XXI festivalio pabaigą. 

Karališkos muzikos, įstabių balsų ir vaidybos dermė 

Vienas įstabiausių, spalvingiausių ir prabangiausių renginių laukia jau šį  šeštadienį: reto grožio K. Dineikos sveikatingumo parke, atidariusi Claros Shumann saloną, nustebinti ketina druskininkietė pianistė G. Gedvilaitė-Göhle, kviečianti susitikti su romantinės epochos genijais ir pasigėrėti jų muzika. Čia  spalvingai ir paslaptingai atgis garsūs 19 amžiaus meno veikėjai, kuriuos įkūnys pati Guoda  ir jos muzikiniai kolegos: pianistas Joris Sodeika (Feliksas Mendelssohnas), sopranas Joana Gedmintaitė (Henriette Trefftz), tenoras Eimantas Bešėnas ( Alois Anders). 

Joris Sodeika ir Guoda Gedvilaitė. Nuotraukos autorė Rolana Kunske

Apie artėjantį renginį kalbamės su salono įkūrėja ir puoselėtoja Guoda Gedvilaite-Göhle. 

„Į 19-ąjį amžių mus nukels ne tik žymūs to meto muzikinio gyvenimo veikėjai ir Claros Schumann aplinkoje skambėję opusai bei jų atsiradimo istorijos, bet ir įstabios istorinių kostiumų autorės Živilės Baronienės kurtos suknelės bei Druskininkų gidų grupės „Artelė“ damų ir ponų pasirodymas,“ – taip šį netradicinį klasikinės muzikos renginį, greičiau koncertą-teatrą, pristato Guoda. 

Salono šeimininkė džiaugiasi, kad kurti salono atmosferą jai pavyko prikalbinti žymius Lietuvos atlikėjus: pianistas Joris Sodeika įkūnys kompozitorių Feliksą Mendelssohną – gerą Schumannų šeimos draugą; Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė Joana Gedmintaitė įkūnys ryškiausią tų laikų Vienos operos solistę Henriettę Trefftz, kurios balsu žavėjosi ne tik Mendelssohnas, bet ir pats valsų karalius Johannas Straussas; Klaipėdos muzikinio teatro solistas Eimantas Bešėnas įsijaus į žymiausio Vienos operos tenoro Aloiso Anderso rolę. 

Projekto sumanytoja G. Gedvilaitė pastebi, kad tikroji 19-ojo amžiaus salono įkūrėja Clara Schumann buvo moteris, gyvenusi patriarchalinėje visuomenėje, tačiau sugebėjusi tapti etalonu daugeliui to meto pianistų, muzikinio gyvenimo centrine figūra ir autoritetu vėliau kūrusioms moteriškosios lyties atstovėms. 

Saloninio muzikavimo tradicijos anuomet atliko svarbią misiją – būtent čia vykdavo pats gyviausias kūrybinis procesas. Juose menininkai turėjo galimybę pasirodyti, pristatyti savo kūrybą, gauti naudingų užsakymų, atkreipti į save turtingų mecenatų dėmesį. Karaliai, princeses, kunigaikščiai ir grafienės, apžavėti puikių melodijų ir efektingo jų atlikimo, padėdavo muzikams, rekomenduodami jų pasirodymus kitiems įtakingiems asmenims, padengdavo išlaidas, skirtas naujų kūrinių leidybai ir finansuodavo muzikines studijas. 

Anot G. Gedvilaitės, šeštadienio pasirodymą galima priskirti kamerinės muzikos koncertų ciklui: „„Valso triumfas“ – labai šventiška ir pakili koncerto programa, nes pats muzikos žanras perteikia labai švelnius ir poetiškus jausmus ir nuotaikas.“ 

Šioje programoje ryškiai sužibės vokalistai, muzikos garsais bus  pasakojama valso istorija nuo jo pirmojo paminėjimo iki triumfo. Pianistė vardija reikšmingus muzikos istorijos momentus: 1787 m. Vienoje paskelbus konkursą sukurti tokią operą, kuri patiktų žiūrovams, nugalėjo ne Mocartas, pateikęs vieną nuostabiausių savo šedevrų –„Figaro vedybas“, bet talentingas ispanų kompozitorius Martínas y Solero, kurio operoje „Retenybė” pirmą kartą nuskambėjęs valsas užkariavo miestiečių simpatijas  savo lengvumu, muzikalumu ir žavumu. Vėliau valsai skambėjo dainose, operų uvertiūrose, arijose ir netruko tapti savarankišku muzikos kūriniu. Na, o Vienos valsui karūną uždėjo  Johannas Strausas, išpopuliarinęs jį visoje Europoje.  

Projekto sumanytoja G. Gedvilaitė žada, kad šį kartą Druskininkams ruošiamas ypatingas reginys, kur publika ne tik išgirs Claros ir Roberto Schumannų, Felikso Mendelssohno ir valsų karaliaus Johanno Strausso kūrybą, bet ir galės pasigrožėti būtent šiam salonui sukurta istorinių suknelių kolekcija, sukurta meistrės Živilės Baronienės. 

„Aš labai džiaugiuosi, kad likimas lėmė pažinti šią įdomią menininkę, kurios fantazijos ir darbo dėka salonas sužibės dar gražesnėmis spalvomis,“ – artėjantį reginį spalvingai pristato Guoda, atvirai prisipažindama, kad pačiai valsą šokti nelabai patinka, nes labiau charakteriui ir temperamentui tiktų šokti  tango… 

„Druskininkuose vyksta dailės, literatūros ir poezijos plenerai. Kadangi buvęs ramus miestelis, dabar šiuo metu yra garsus. Širdis džiaugiuosi, kuomet po renginio žmonės ateina padėkoja ir aš prižadu, kad visuomet sugrįšiu“, – šypsosi Guoda.

Kitos naujienos

Remiantis Alytaus policijos iškvietimų statistika, saugiausios naktinės pasilinksminimo vietos Al...

Jau tradiciniu tapęs festivalis gamtoje „Vidur girių“ ir šiemet kviečia patirti bundančią Dzūkijos gamtą ...

Prokuratūra teismui perdavė baudžiamąją bylą, kurioje vairuotojas kaltinamas klastojęs automobilių kelion...

Lietuvos Vyriausybės rũmuose minimas Lietuvos narystės Europos Sąjungoje ir NATO 20-metis.