Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:
Alytaus miesto savivaldybėje vyko diskusija, dėl Jotvingių gatvės rekonstrukcijos projekto parengimo. Projektuotojai, savivaldybės specialistai bei dviratininkų atstovai diskutavo, kaip optimaliausiai būtų galima įrengti dviračių taką miesto centre.
Šiuo metu Jotvingių gatvė yra „sala“, aplink kurią yra išsidėstę visi miesto dviračių takai. Nors ant šioje gatvėje esančio šaligatvio ir anksčiau buvo pažymėta, kur galima važiuoti dviratininkams, tačiau dviračių taką žymintys dažai jau yra nusitrynę. Po susitikimo savivaldybėje nuspręsta, jog šaligatvis bus bendras dviratininkams ir pėstiesiems, skirtingomis spalvomis pažymint, kur yra dviračių, o kur pėsčiųjų zona.
Kaip teigė UAB „VIA forma“ (atliekančios projektavimo darbus) eismo saugumo inžinierė Barbora Kundelytė, „Nors norai gali būti dideli, tačiau reikia atkreipti dėmesį, ar tai įmanoma saugumo atžvilgiu. Bandysime įvesti tvarką šaligatvyje: jis bus bendras, tačiau tam tikras žymėjimas leis orientuotis tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams“,- sakė B. Kundelytė.
Pasak architekto Aido Urmanavičius dviračių tako jungtis per Jotvingių gatvę jau seniai buvo reikalinga, kadangi šiuo metu visi dviračių takai daugiausiai aplenkia miesto centrą. „Turime mažą atkarpėlę – Jotvingių gatvę, kurioje tikrai reikia įrengti dviračių taką. Pastarasis jungtų dviračių taką ant geležinkelio pylimo su Rotušės aikšte. Būtų keista tako šioje vietoje neturėti, kadangi visi dabartiniai takai aplenkia miesto centrą“,- kalbėjo A. Urmanavičius.
Sprendimą Jotvingių gatvėje įrengti bendrą pėsčiųjų ir dviratininkų taką, dviratininkai vertina teigiamai, sako, jog geriau toks takas, nei jokio: „Mums tiktų bet koks variantas, tik būtų smagu, kad šis Jotvingių gatvės projektas būtų rengiamas žvelgiant į ateitį, kad būtų formuojama gyventojų nuomonė, požiūris, jog susisiekti dviračiu yra daug patogiau nei automobiliu. Tai, manau, skatintų keisti ir patį elgesį“,- teigė dviratininkas, Olita-Orany asociacijos vadovas Deividas Pinkevičius.
Šiuo metu vyksta projekto eksperimentiniai darbai. Projektą parengti planuojama iki 2015 metų pabaigos.