Klausyti gyvai

10:00 - 11:00

Informacinis kanalas

Transparency International: Kiek skaidrus verslas Lietuvoje?

Klausykite Jums patogiu metu – prenumeruokite podcast’ą:  Apple podcasts | Spotify | Googlepodcasts | RSS|RadioPublic Breaker| Anchor|Pocket Casts|Castbox

Ar svarbu, koks yra verslas Lietuvoje, jo skaidrumas? Kokią informaciją apie verslą gali atskleisti žinios apie įmonių pelnus, pajamas, akcininkus bei valdybos narius? Apie tai FM99 kalbėjosi su „Transparency International“ iniciatyvų vadove  Ieva Dunčikaite.

Lietuvoje bendras didžiausių įmonių skaidrumo lygis šiemet sudaro 56 balus iš 100 galimų, viena iš trijų (12 iš 40) didžiausių Lietuvoje veikiančių įmonių naujame verslo skaidrumo vertinime gavo maksimalų balą, rodo „Transparency International“ Lietuvos skyriaus (TILS) atliktas vertinimas.  Pasak I.Dunčikaitės, tyrimą sudariusios įmonės pernai bendrai turėjo apie 60 tūkst. darbuotojų bei gavo virš 20 mlrd. pajamų, tai parduotuvės, telekomunikacijų bendrovės ir kitos įmonės, su kuriomis žmonės susiduria kiekvieną dieną.

„Transparency International“ iniciatyvų vadovė pasakojo, į ką buvo atsižvelgiama vykdant šį skaidrumo tyrimą.

Ieva Dunčikaitė

„Tyrimo pradžiai mes atlikome tarsi „skaidrumo higienos“ pratimą, apie tai, ką įmonės skelbia savo internetinėse svetainėse. Žiūrėjome į tris sritis: į sąžiningumo politiką (pavyzdžiui, ar įmonė viešina informaciją apie savo etikos kodeksą), taip pat žiūrėjome ar įmonės atskleidžia informaciją apie savo organizacinę struktūrą ir finansus.“ – pasakojo I.Dunčikaitė. Pašnekovė taip pat teigė, kad rezultatai gana geri, pirmą kartą tiek daug įmonių surinko maksimalų skaidrumo balų skaičių, apskritai visoms įmonėms galimą už skaidrumą rašyti 6 iš 10, o 2014 metais skaidrumo vidurkį buvo galima įvertinti vos 2.

I.Dunčikaitės teigimu, vis daugiau dėmesio skaidrumui skiria ne tik pačios įmonės, bet ir jų klientai. „Lietuvos gyventojai tampa sąmoningesni, dažniau susimąsto, iš kokių įmonių perka prekes ir paslaugas“ – kalbėjo „Transparency International“ iniciatyvų vadovė. Pašnekovė paminėjo ir skaidraus verslo iniciatyvos „Baltoji banga“ atliktą tyrimą, šis tyrimas parodė, kad maždaug kas antras Lietuvos gyventojas sutiktų mokėti daugiau, perkant iš skaidriai veikiančių įmonių.

Tačiau ne visi tyrimo rezultatai džiugina – 5 iš 40 įmonių surinko po 0 skaidrumo balų, taip pat kai kurios įmonės neturi internetinių puslapių, dėl to jos taip pat gavo po 0 skaidrumo balų. Pasak I.Dunčikaitės, vidutinio dydžio įmonėse situacija yra kitokia, nei didžiausiose: „Vaizdas iš tiesų yra kitoks, mes kaip tik rudenį žiūrėjome į įmones, kurios buvo didžiausi su Covid-19 susijusių prekių tiekėjai – tiekė testus, įvairias apsaugos ir dezinfekavimo priemones. Tyrimą vykdėme pagal tokią pačia metodologiją ir skaidrumo balas buvo mažesnis – 13 iš 100 galimų.“

Įmonių skaidrumas, savo akcininkų, vadovų, etikos viešinimas padeda pastebėti ydingas vietas, kurias reikia taisyti ir padeda ne tik pačioms įmonėms, bet ir jų klientams.

https://www.transparency.lt/wp-content/uploads/2021/12/Verslo-skaidrumas-2021.pdf

Kitos naujienos

Namų rungtynių seriją Alytaus futbolininkai pradeda jau liepos 1d., šį penktadienį, 19 val....

Šildymo sezonas neišvengiamai ateis. Kuro kaina pastaruoju metu augo lyg ant mielių, tad tai n...

Jau artėjantį savaitgalį, liepos 1-3 dienomis Alytuje esantį Dainų slėnį sudrebins varikli...

Alytuje prasideda I-asis Tarptautinis žemės meno simpoziumas „Žymės“. Liepos 1-9 dienomis šalies...