Klausyti gyvai

11:00 - 12:00

Laisva forma

Vidutinis atlyginimas Alytaus „Alkestoje“ viršija šalies vidurkį

Alytaus įmonė UAB „Alkesta“, neseniai įsiliejo į „Fegda grupės“ struktūrą. Apie pokyčius svarbios miestui bendrovės gyvenime „FM99“ pasakojo Rimas Malaškevičius, UAB „Alkesta“ generalinis direktorius: „Po šių metų gegužės pokyčių, kai „Alkestą“ įsigijo viena didžiausių susisiekimo infrastruktūros grupių šalyje – „Fegda grupė“, vertiname tai kaip svarbų žingsnį įmonės evoliucijoje. Šis įsiliejimas atnešė daug galimybių, suteikė naujų resursų ir išplėtė „Alkestos“ galimybes dalyvauti dideliuose infrastruktūros projektuose”. Vienas iš didžiųjų projektų, kuriame „Alkesta“ dalyvauja, yra „Via Baltica“.

Dalyvauja svarbiuose infrastruktūros projektuose

Anot R.Malaškevičiaus, „Alkesta“ išliko kaip juridinis vienetas, tačiau turės geresnes galimybes bendradarbiavimui su kitomis grupės įmonėmis:  „Aš norėčiau pasakyt, kas tai yra ta „Fegda“ grupė, nes visi įsivaizduoja, kad dabar „Alkesta“ įsiliejo į grupės įmonių sudėtį ir „Alkestos“ kaip pavadinimo, ir kaip juridinio vieneto netgi neliks. Tai aš turiu visus klausytojus, nuramint, kad „Alkesta“ buvo, yra ir tą, anot pagrindinio investuotojo, išliks ir toliau kaip savarankiškas juridinis vienetas. Dabar įmonių grupėje yra tokios įmonės kaip „Fegda“, „Tilsta“ ir „SRP Projektas“ – tai mums giminingos savo veikla įmonės (…) Taigi, mes esame grupėje įmonių, kurios mums pažįstamos ir kurios žinomos visoje Lietuvoje, ir pats buvimas toje įmonių grupėje mums duoda privalumą, kad mes galim savo pajėgumais, savo kvalifikacijomis ir savo patirtimi dalintis su kolegomis.“ 

Darbo „Alkestai“ netrūksta, jau dabar dirbama su kitomis grupės įmonėmis.

„Dabar mūsų pagrindinis darbas su „Fegda“ grupės įmonėmis – tai darbas Via Baltica magistralėje. Lietuvoje didžiausios statybos dabar vyksta būtent tame ruože – rekonstruojamas keturiasdešimties kilometrų ruožas nuo Marijampolės iki Lietuvos – Lenkijos sienos, ten vyksta labai intensyvūs darbai. Atkarpa suskirstyta į tam tikrus ruožus, antrasis ruožas jau pabaigtas ir priduotas naudoti užsakovui. [Tas ruožas] buvo 5 su puse kilometrų atkarpa su statiniais, su keliu ir mes sėkmingai su „Fegda“ ir „Tilsta“  pabaigėm ir spalio 27 dieną atidavėm užsakovui. (…) Tai rimtas infrastruktūrinis statinys, kuriam reikia ir supratimo, ir sugebėjimų, ir kompetencijų, ir kvalifikacijos jį pastatyti, paruošti ir atiduoti eksploatacijai laiku ir kokybiška.“ – pasakoja įmonės vadovas.

Ypač įspūdinga tai, kad visas šiam projektui reikalingas asfaltbetonis buvo gaminamas ir tiekiamas iš „Alkestos“ gamyklos Marijampolėje – per 9 mėnesius buvo pagaminta 137 tūkst. tonų asfaltbetonio. Įmonės ateities planai apima dalyvavimą ir I ruožo darbuose „Via Baltica“ projekte, kuris yra tolesnis strateginis projektas. Tai reiškia, kad „Alkesta“ toliau aktyviai prisidės prie šio svarbaus kelių tinklo vystymo.

„Via Baltica“ ruožo nuo 72,5 iki 79 km. atidarymas 2023 m. spalio 27 d. Teodoro Biliūno / „BNS Foto“ nuotrauka.

Atlyginimai nesiskiria nuo Vilniaus

Įmonės transformacija ne tik paveikė įmonės verslo sritis, bet ir ženkliai pagerino darbuotojų padėtį. „Alkesta“ tapo patraukliu darbdaviu su išaugusiu vidutiniu darbo užmokesčiu, viršijančiu šalies vidurkį. Taip pat suteikiamos įvairios naudos darbuotojams, įskaitant apmokamas viršvalandžius bei priedus už kelyje sugaištą laiką. Vidutinis darbo užmokestis „Alkestoje“ išaugo apie 30 proc. ir dabar viršija šalies vidurkį, siekdamas 2 461,13 €.

„Alkestoje“ šiuo metu dirba per 400 darbuotojų, pasak įmonės direktoriaus, tiek kvalifikuotų darbuotojų surasti dabar sunku visur, ir Alytuje, ir Vilniuje, tad atlyginimai Alytuje ir Vilniuje beveik nesiskiria.

„Vykstant „Alkestos“ integracijai į „Fegda“ įmonių grupę ir grupės vadovams Alytuje kalbantis su darbuotojais, jie ir patys akcentavo, kad kvalifikuota darbo jėga dabar sunkiai surandama. Surasti nelengva ir Vilniuje, nors mes ir galvojam, kad Vilniuje žmonių daugiau, tai viskas paprasčiau, bet pasirodo, nieko panašaus. Jie sako taip: kvalifikuota darbo jėga savo atlygiu neturėtų skirtis pagal Vilnių ar Alytų, (…) būtent tokia pagrindinio investuotojo ir „Alkestos“ akcininkų nuostata mus džiugina, kad jie į mus žiūri ne kaip į pigų produktą, o tikrai kvalifikuotus darbuotojus, kurie gali save parodyti ir tikrai jau parodė. Dabar patvirtinant tokius ketinimus, galim pasakyt, kad gegužės mėnesį mes leidom sau darbuotojams mokėti vidutiniškai apie 1900 eurų. Bet šiandien mes „Alkestoje“ turime beveik 2500 eurų darbo užmokesčio vidurkį.(…) Mes į visus žiūrim garbingai, sąžiningai ir norim, kad mūsų darbuotojas būtų mūsų sąžiningas partneris, su kuriuo sąžiningai atsiskaitytume.“ – patikina R.Malaškevičius.

Įmonė, aktyviai ieško ir naujų specialistų. Nors įmonėje dirba apie 400 darbuotojų, nuolat reikia papildyti komandą dėl augančios darbų apimties. Norėdama pritraukti ir išlaikyti talentus, „Alkesta“ skatina darbuotojų tobulėjimą, padengdama jų studijų išlaidas.

Rimas Malaškevičius

„Alkesta“ per savo 30 metų darbo įgyvendino įvairius svarbius projektus – jos infrastruktūriniai statiniai ne kartą pripažinti, apdovanoti aukso medaliais, liudijantys ne tik apie įmonės profesionalumą, bet ir darbuotojų atkaklumą bei darbo kokybę.

Daugiau apie „Alkestos“ sėkmingą restruktūrizaciją, įmonės siekius ir darbus klausykite laidoje „Gyvas miestas“ su įmonės direktoriumi Rimu Malaškevičiumi.

Komentarai (1)

  1. Bastunas prieš 6 mėnesiai

    O kodel Robertas ,pradirbes darbu vadovu Alkestoje 38m-daugiau 1100 negauna-galimai meluoji...čia tikriausia,,kad senis,,-niekur iš Alkestos nepabegs....

Comments are closed.

Kitos naujienos

Pavasarį dviračių sezonas įgauna pagreitį – gatves vienu metu užplūsta įvairiausio amžiaus dvirat...

Alytuje sekmadienį susidūrė Lietuvos kariuomenės kario automobilis su dviračiu, nukentėjo vienas žmogus. ...

Gegužės 5 d. 16:00 val., sekmadienis, Alytaus kultūros centras, didžioji salė.

Motinos diena - viena gražiausių pavasario švenčių, kai kiekvienas iš mūsų skiriame dėmesį savo mamoms. [audio...