Klausyti gyvai

24:00 - 06:30

Nakties garso takelis

Banko kortelės keitimas nekainuoja, o už siuntimą tenka susimokėti – „Gyvas miestas”

Į radijo stotį FM99 kreipėsi klausytojas, kuris atkreipia dėmesį šia tema:

Rekordinių bankų pelnų kontekste bei įspūdingų Lietuvos banko valdybos pirmininko ir narių atlyginimų fone, turiu tokį pastebėjimą ir klausiu – kas gina eilinių banko klientų interesus?
Kaip galima skelbti, kad išduodama banko kortelė nemokamai”, jeigu nėra nei vieno būdo atsiimti/gauti ją nemokamai”. Aš kalbu apie SEB banko „Debit Mastercard“ kortelę.
Oficialiai banko puslapyje, įkainių skiltyje yra nurodyta: kortelės išdavimas nemokamas. Po to pateikiama informacija, kad papildomai taikomas kortelės siuntimo / atsiėmimo mokestis”.
Visi įmanomi siuntimo arba atsiėmimo banke būdai yra apmokestinti vienokiu ar kitokiu dydžiu.
Kaip galima taip įžūliai teigti, oficialiai pateikiamoje informacijoje banko puslapyje, kad kortelė išduodama nemokamai”?

Šį klausimą pateikėme SEB bankui ir gavome štai tokį atsakymą:

Naujos / atnaujintos / pakeistos mokėjimo kortelės išsiuntimas paštu kainuoja 2 eurus. Šis įkainis yra nustatytas atsižvelgiant į banko patiriamas sąnaudas dėl siuntų tiekėjo paslaugų įkainių, kurie per pastaruosius metus kilo kelerius kartus. Atsižvelgdami į tai negalime kompensuoti šių patiriamų sąnaudų.
Svarbu pažymėti, kad kortelės išsiuntimo paštu įkainį – 2 eurus – klientui reikia mokėti tik kartą kas ketverius metus – tada, kai baigiasi kortelės galiojimo laikas.

Į SEB banko paslaugų planus įeina vienos debeto kortelės nemokamas naudojimas, kai įprastas naudojimosi debeto kortele mokestis yra 1 Eur/mėn. Paslaugų planų naudų aprašyme informacija apie tai, kad taikomas kortelės siuntimo/atsiėmimo mokestis yra pateikta. Klientams, kurie naudojasi paslaugų planu MINIMALUS, JAUNIMAS bei 3 mėnesius nuo tapimo klientu, jei banko klientu asmuo tapo naudodamasis SEB mobiliąja programėle, šis mokestis nėra taikomas.

Paštu į namus, biurą ar kitą jiems patogią vietą nuotoliniu būdu naujas mokėjimo korteles gauna 75 proc. mūsų klientų, atnaujintas korteles nuotoliniais kanalais gauna 90 procentų klientų.

Situaciją FM99 eteryje komentuoja ir Lietuvos banko Rinkos infrastruktūros departamento, Rinkos infrastruktūros politikos skyriaus vadovas Tomas Karpavičius.

Anot Tomo Karpavičiaus, bankai veikia konkurencinės aplinkos ir rinkos ekonomikos sąlygomis: jie patys savarankiškai nustato savo kainodarą, kokiomis kainomis jie siūlo savo paslaugas klientams. Tačiau visi suprantame, kad šiais laikais banko paslaugos yra būtinos, todėl yra nustatytas tam tikras reguliavimas”.

Parašykite komentarą

Užpildykite laukelį

Kitos naujienos

Baigėsi trečią kartą Seimo rūmuose organizuojamas Demokratijos žinių konkursas, kuriame po įtempto finalo...

Alytaus policija informuoja apie kone visus įmanomus pažeidimus padariusį vairuotoją.

Jau visai netrukus Alytaus miesto teatro scenoje išvysite spektaklį-koncertą vaikams „Voro vestuvės (Voro...